Er foto dig?

Kan du lide at fotografere og vil gerne blive bedre ?
På siderne i denne fotoskole gennemgås de grundlæggende ting, du bør kende til. 
  • Lær om den grundlæggende kamerateknik (hvad står A for, hvad er ISO, lukketid, osv)
  • Den grundlæggende kompositionsregler
  • Samt en masse gode råd baseret på mine egne erfaringer.
Fototeknikken er kun med til at gøre dine billeder bedre eller udvide dine muligheder. Men det gode billede er bestemt af dine evner til at “se” det gode motiv, at komponere et godt billede, samt en smule held. Bemærk at jeg skelner imellem foto- og kamerateknik. Kamerateknikken er alt det tekniske om dit kamera, så som de forskellige knapper på dit kamera, mens fototeknik er forskellige teknikker, der er med til at skabe et bedre billede.
Se kreative billeder fra Aarhus her.
 reklamefotografer271
Allerede herefter vil du kunne tage bedre billeder med auto-programmet. Og først nu begynder du at sætte dig ind i de tekniske muligheder, som dit kamera giver dig.

Mit bedste råd er, at tage sig tid til at afprøve de forskellige teknikker og bliv herved fortrolig med dit kamera.

Jeg bruger meget tid på bl.a. Pbase.com, hvor jeg nyder, vurderer og lærer af andre fotografer. Jeg kan varmt anbefale denne øvelse, for jo flere billeder man ser (og gerne med teknikkerne i baghovedet) desto bedre bliver man til at skyde egne billeder.

Leave a Reply

